Skippaa

Medialle

Jani Rantala on valmentaja ja yrittäjä, joka auttaa valmentajia, konsultteja ja palveluyrityksiä hankkimaan uusia asiakkaita hyödyntämällä automaatiota ja tekoälyä. Hän on Minivalmennukset-yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja.

Jani on kehittänyt toimivan automatisoidun uusasiakashankintasysteemin, joka hyödyntää tehokkaita ohjelmistoja ja tekoälyä. Tämä systeemi on tuottanut tuloksia niin omalle liiketoiminnalleen kuin lukuisille asiakkailleen. Hän teki melkein 50 000 euroa myyntiä yhden kuukauden aikana yksinyrittäjänä uutena toimijana vain 7 someseuraajalla, voimakkaasti kilpaillulla alalla, ilman suositteluja, verkostoja, jatkuvaa somettamista tai kylmäsoittoja. Keskimäärin hänen B2C-yritys saa vähintään 10-25 uutta asiakasta kuukausittain, ja B2B-yritys vähintään 1-5 uutta asiakasta kuukausittain systeemin avulla.

Jani työskenteli aiemmin personal trainerina, mutta koronapandemian aiheuttama asiakaskato sai hänet pysähtymään ja miettimään oman yrityksensä uusasiakashankintaa. Hän kävi läpi lukuisia mentorointiohjelmia löytääkseen toimivan keinon uusien asiakkaiden saamiseksi itsenäisesti ilman raskasta manuaalista työtä tai kumppaneiden apua.

Loputon kiinnostus uusasiakashankintaan, ohjelmistoihin ja tekoälyyn sai hänet siirtymään kokonaan uusasiakashankinnan pariin, jolloin hän aloitti muiden yritysten auttamisen, jotka olivat samassa ongelmallisessa tilanteessa, missä hän itse oli aikaisemmin ollut. Hän rakensi systeemin asiakkailleen heidän puolestansa.

Asiakkaiden menestys käynnisti lumipalloefektin, ja pian Janilla oli enemmän asiakkaita kuin hän pystyi ottamaan vastaan. Nyt hänen yrityksensä auttaa muita yrityksiä ottamaan uusasiakashankinnan omiin käsiinsä tarjoamalla valmiit strategiat, ohjelmistot ja täyden tuen oman automatisoidun & tekoälyä hyödyntävän myyntiputken rakentamiseksi. Tätä lähestymistapaa kutsutaan Minivalmennukset-systeemiksi.

Jani on kehittänyt systeemin uusasiakashankintaan, joka on auttanut asiakkaitaan kasvattamaan asiakaskuntaansa tuntemattomista henkilöistä ja yrityksistä ilman suosituksia, verkostoja, Googlea tai jatkuvaa somettamista. Tämä systeemi on tuottanut tuloksia, vaikka asiakkaat olivat aiemmin turvautuneet useisiin eri mainostoimistoihin saavuttamatta haluttuja tuloksia.

Jani on osoittanut asiantuntemuksensa kasvumarkkinoinnissa ja digitaalisessa liiketoiminnassa. Hän uskoo kasvumarkkinointiin, jossa tuloksia tarkastellaan datan ja analytiikan avulla. Jani rakastaa ohjelmistoja, suoramarkkinointia ja copywritingin periaatteita, joiden tarkoituksena on saada viestin vastaanottajassa aikaan toimintaa.

Hän on osoittanut omalla toiminnallaan, ettei tehokkaiden ohjelmistojen ja tekoälyn hyödyntäminen uusasiakashankinnassa edellytä laajoja teknisiä taitoja tai erikoistunutta tutkijan koulutusta. Nykypäivän tekoälyratkaisut ovat suunniteltu käyttäjäystävällisiksi, tarjoten intuitiivisia käyttöliittymiä ja selkeät ohjeistukset, jotka tekevät niiden soveltamisesta vaivatonta. Tämän ansiosta yritykset voivat hyödyntää tekoälyn tarjoamia etuja, kuten datan analysointia ja asiakaskäyttäytymisen ennustamista, ilman että tarvitaan syvällistä teknistä osaamista. Tärkeintä on ymmärtää tekoälyn perusperiaatteet ja sen, miten se voi tukea liiketoimintatavoitteita, kuten uusasiakashankintaa. Tämän ymmärryksen avulla yritykset voivat hyödyntää tekoälyä tehokkaasti, parantaa markkinointistrategioitaan ja saavuttaa parempia tuloksia.

Jani on ollut mukana rakentamassa Pohjoismaiden suurinta kasvumarkkinointiyhteisöä ja osallistunut lukuisiin mentorointiohjelmiin osaamisensa kehittämiseksi. Hän on työskennellyt aiemmin IT-yrityksissä ja perehtynyt ohjelmistoihin. Lisäksi hän on opiskellut yliopistossa pääaineenaan taloussosiologiaa, mikä antaa hänelle laajan ymmärryksen liiketoiminnasta. Hän jatkaa itsensä kehittämistä pysyäkseen askeleen edellä muita toimijoita.

Jani on auttanut asiakkaitaan saavuttamaan merkittäviä muutoksia liiketoiminnassaan. Suurin muutos on ollut turvallisuuden ja hallinnan tunne uusien asiakkaiden hankinnassa, mikä on mahdollistanut stressittömämmän arjen yritystoiminnan pyörittämisessä. Hänen asiakkaansa tietävät, mistä seuraava asiakas tulee ja mitä sen saamiseksi on tehtävä. Näin he voivat vaikuttaa uusien asiakkaiden määrään itsenäisesti ilman tarvetta jatkuvalle somettamiselle tai pelkästään suosittelujen ja omien verkostojen varaan luottamiselle.